Brno
Seminář: Účinná asertivní a neasertivní komunikace v praxi
Název: |
Účinná asertivní a neasertivní komunikace v praxi Seminář bude přednášen formou on-line přednášky.
|
Číslo semináře: | 24146 |
Akreditace: | Akreditace MPSV ČR |
Číslo akreditace: | A2021/0220-SP/PC/PP/VP |
Lektor: | Mgr. Jitka Reitterová - psycholog, lektor a trenér |
Termín konání: | 10. prosince 2024 (úterý) |
Čas konání: | 9.00 - 14.00 hodin |
Místo konání: | webinář, přednáška formou ON-LINE výuky |
Cena: | 2 200,- Kč / osoba |
Cíl semináře: |
Seminář patří ke vzdělávacím aktivitám zaměřeným na rozvoj měkkých dovedností v oblasti profesní i osobní komunikace v širokém spektru použití. Je koncipován tak, aby účastníkům poskytl praktické návody na řešení náročných komunikačních situací. Témata jsou zaměřena na rozvoj obecných komunikačních dovedností se zvláštním důrazem na asertivní jednání a chování. Účastníci si osvojí dovednosti nezbytné pro vedení profesního rozhovoru, získají přehled o asertivních technikách a jejich využití při překonání bariér v jednání.
Program semináře: |
Seminář je prezentován on-line.
Účastník bude potřebovat počítač s připojením k internetu a internetový prohlížeč např. Mozilla Firefox, Google Chrome, Microsoft Edge.
Počítač musí být dále vybaven reproduktory nebo výstupem pro sluchátka.
Den před konáním semináře účastník obdrží do e-mailu veškeré informace, odkaz na vysílání s přihlašovacími údaji a materiál v elektronické podobě.
V případě, že jste informace neobdrželi, kontaktujte pracovníka agentury. Děkujeme.
__________________________________________________________________________
1. Úvod semináře
- představení lektora, účastníků
- zjišťování motivace k účasti a očekávání
- sdílení zkušeností s komunikačně náročnými situacemi z vlastní praxe
- vyvození fyziologických a psychologických souvislostí vzniku stresové reakce
- vliv stresu na schopnost komunikovat a řešit konflikty
2. Komunikační strategie
- dotazník, vyhodnocení, interpretace
- pasivita, agresivita, manipulace, asertivita
- charakteristika jednotlivých strategií, chování a prožívání zúčastněných, dopady na výsledky interakce z krátkodobého i dlouhodobého hlediska
- cvičení – Určete, o jaký typ komunikace e jedná
- vyvození specifik komunikace s uživateli sociální služby
- cvičení – Popište a analyzujte nedávnou zkušenost
3. Asertivita
- asertivita jako životní postoj (já jsem OK-ty jsi OK)
- detailní popis asertivního přístupu, asertivní práva, asertivní povinnosti
- kdy je a kdy není účinná v jednání s uživateli sociálních služeb
- seznámení s asertivními metodami
- řešení konkrétních situací z praxe účastníků
- nácvik reakcí v modelových situacích
4. Posílení sebejistoty ve vystupování
- reakce na jízlivé poznámky, kritiku, slovní útoky, citové vydírání
- zvládání vnějšího a vnitřního tlaku
- asertivní perzistence
- empatie, úhel pohledu, naslouchání
5. Závěr semináře
- diskuze, otázky
- hodnocení semináře
Účastník bude potřebovat počítač s připojením k internetu a internetový prohlížeč např. Mozilla Firefox, Google Chrome, Microsoft Edge.
Počítač musí být dále vybaven reproduktory nebo výstupem pro sluchátka.
Den před konáním semináře účastník obdrží do e-mailu veškeré informace, odkaz na vysílání s přihlašovacími údaji a materiál v elektronické podobě.
V případě, že jste informace neobdrželi, kontaktujte pracovníka agentury. Děkujeme.
__________________________________________________________________________
1. Úvod semináře
- představení lektora, účastníků
- zjišťování motivace k účasti a očekávání
- sdílení zkušeností s komunikačně náročnými situacemi z vlastní praxe
- vyvození fyziologických a psychologických souvislostí vzniku stresové reakce
- vliv stresu na schopnost komunikovat a řešit konflikty
2. Komunikační strategie
- dotazník, vyhodnocení, interpretace
- pasivita, agresivita, manipulace, asertivita
- charakteristika jednotlivých strategií, chování a prožívání zúčastněných, dopady na výsledky interakce z krátkodobého i dlouhodobého hlediska
- cvičení – Určete, o jaký typ komunikace e jedná
- vyvození specifik komunikace s uživateli sociální služby
- cvičení – Popište a analyzujte nedávnou zkušenost
3. Asertivita
- asertivita jako životní postoj (já jsem OK-ty jsi OK)
- detailní popis asertivního přístupu, asertivní práva, asertivní povinnosti
- kdy je a kdy není účinná v jednání s uživateli sociálních služeb
- seznámení s asertivními metodami
- řešení konkrétních situací z praxe účastníků
- nácvik reakcí v modelových situacích
4. Posílení sebejistoty ve vystupování
- reakce na jízlivé poznámky, kritiku, slovní útoky, citové vydírání
- zvládání vnějšího a vnitřního tlaku
- asertivní perzistence
- empatie, úhel pohledu, naslouchání
5. Závěr semináře
- diskuze, otázky
- hodnocení semináře
aktuální nabídka seminářů